onsdag 12. desember 2012

Jul og juler

... også gikk hun i dvale igjen.

Høsten har tatt på, både for meg og kroppen min. Personen i speilet er ikke meg lenger, jeg ser det så godt nå, og denne gangen vil jeg ikke. Jeg blir så liten og så naken, plutselig ble jeg syk for andres øyne også, igjen. Det føles ikke godt, men jeg orker ikke kjempe så hardt, jeg er så sliten!

Selv om jeg møter jula med gråtoner i hodet og blysko på bena, har jeg den som et lyspunkt. Oppturer dukker opp helt av seg selv, julejenta i meg vekkes i korte glimt, og heldigvis er jeg fortsatt et barn på julaften, så jeg gleder meg. Desember forsvinner fort akkurat nå, men innimellom er den der. Hele familien lager pepperkakeby, og jeg blir mye varmere.

Hjemme er det allerede jul. I CD-spilleren, i lysene, i ovnen og i veggene. Og familien min også. Jeg er så glad i dem.

(En annen jul)

4 kommentarer:

Per Erik sa...

Varme gode tanker går til bittelille ærlige Lise, er litt sånn hobbit du som går rundt med en slitsom ring som suger kreftene dine. Men så har du masse gode venner med deg på ferden gjennom villmarka. God jul fra Gandalf :-)

Anonym sa...

You are never alone <3

Line sa...

Lise mor <3 <3 <3

aboxof-chocolate sa...

<3

Det var et UTROLIG fint pepperkakehus. Det fineste jeg har sett noengang - no kidding!