søndag 14. november 2010

200 ting jeg liker

Jeg liker mye. Og fordi dette er innlegg nummer tohundre, får dere her høre 200 ting jeg liker:

Sjokolade, såpebobler, torden og lyn, klemmer, ordentlig tynne kulepenner, Nemi, rosemønster, å være alene når man vil være det, vann,


vanilje, skatter, å stå på scenen, pirater, Harry Potter, glitter, å få andre til å le, sløyfer, når telefonen ringer mens du kjeder deg, å få til noe på første forsøk, balkong, te, å bli stelt eller flettet på håret, Carte Blanche, fredagskvelder, bringebærsaft, gode historier, å endelig få bruk for noe jeg har gjemt på kjempelenge, gamle loft, steder hvor man føler seg hjemme første gang man er det, kakao, en varm dusj, å handle, puddersnø, søskenkvelder, å bli spurt om råd og ha noen, å ha overskudd av energi, når noe er så morsomt at du ler høyt selv om du er alene, å sitte på en bryggekant, kyllingfilet, perleøredobber, å lage mat, ros, snirkler, ullsokker, loppemarked, knopper på trærne, MuggleCast, lange støvler, å føle seg smart, post, risengrynsgrøt, ord, tekanner, latterkramper, å ha akkurat nok småpenger i butikken, hatter, bakeri, når det starter en god serie akkurat i det du slår på TV'n, gågater, piknik,


bibliotek, å huske ordet du hadde på tunga, Friends og pistasj-is midt på natta, å bygge ting av snø, massasjer, Spotify, å glede seg, tradisjoner, Pokémon, når steder du har vært er på TV, bruktbutikker, moteblader, kramsnø, å slå sin egen rekord, kjoler, når ordene bare kommer av seg selv, staries og bejeweled og sånne enkle spill, notatbøker, å kunne teksten til alle sangene på konsert, når butikken har tilbud på akkurat det jeg skulle ha, Tuva, drager, is, ferske rundstykker, lukten av nyklippet gress, å få lyse idéer, magi,



å bli fornøyd, havet, rent sengetøy, sol, felles ønskedrømmer, personlighetstester som stemmer, sykkelen min, psykologi, når du tror du må vente lenge og slipper å vente i det hele tatt, utsikt, musikk, å vinne, pause i filmen akkurat når jeg må på do, cheezdoodles, negler og lepper i spreke farger, gladnyheter, antikvariat, åpningsscenen til musikalen The Lion King, å møte på noen en dag du tilfeldigvis føler deg kjempefin, dans, akrylmaling, når alle er enige, strømper, Post Secret, Sirkusdirektørens Datter, kunstmuseum, teater, Solsiden, hoppetau, å sette opp håret rett etter at du har klipt det, Søstrene Grene, sangtekster jeg kjenner meg igjen i, Indiska, når noen er kjempeglade fordi de klarte noe og du hjalp til, skøyter, jul, store varme gensre når det er kaldt, Narnia, Lisbeth Dahl, følelsen av å ha klart noe helt selv, tivoli, 3t, påskeegg, senga etter en produktiv dag, gaver, å spise ute, gutter med gitar og halvlangt hår, nøtter, bøker, Ringenes Herre, Dagbladets Magasinet på lørdager, skrin, spilledåser, feer,


datamaskiner som er mye raskere enn min, kurver, hobbyartikler, når sangen du har på hjernen spilles på radioen, Tommy & Tigern, å våkne tidlig på sommerdager, Don Rosa, familie, når verandadøren kan stå oppe tidlig om morgenen uten at det blir kaldt, ferier, København, Tim Burton, multekrem med krumkaker, lange skjorter, Johnny Depp, alléer med trær langs, drømmer, delfiakake, suksessterte, facebook, smil, tyll, jordbær, blåbærsyltetøy, å bake muffins, folk som nynner for seg selv, babymais, ananas, blå, lilla, adventskalendre, overraskelser, minner, fjære, hytteturer, enhjørninger, å reise, grilling, når du endelig manner deg opp til å ta oppvasken også har noen allerede tatt den, Choco Boco på Bakklandet, bål, sitater, Mummitrollet, våren, utflukter, kryssord, stjernehimmelen, Gilmore Girls, tyggis, nostalgi, tomme strender, eventyr, melankoli, pizza, varme i badgulvet, hotellfrokost, lister, inspirasjon, å komme hjem etter en lang ferie.

6 kommentarer:

Maria sa...

Sirkusdirektørens Datter!!! <3 Velkommen tilbake, Lisemor. Lovin' the header :)

Speilbilde sa...

Ååå, for en superkoselig fin blogg dette var. :D Jeg ble glad! Positive ting er flott.

kristin sa...

Ah, her var det mye godt å være glad for :)

Nøve sa...

SÅ fint! Hurra for livstegn. :D

Live sa...

Deilig å lese - og det var nesten ingen av dine 200 hjertevarmende gleder jeg ikke kunne dele med deg! Skål for god smak! hotellfrokoster er min favoritt...

Helga sa...

Og jeg liker deg:-)