søndag 13. mars 2011

En (fødsels)dag

Det er søndag 13. mars, og jeg, Lise har fødselsdag. Jeg, som vanligvis elsker bursdager, ville helst stikke hodet under dyna og late som jeg ikke fantes, men det gjorde jeg heldigvis ikke. Feiring har jeg takket nei til, men en tekopp på pensjonistcafé fra et annet århundre og en uventet blomsterbukett har gjort dagen min bedre enn forventet.

Selvfølgelig er det også koselig med alle gratulasjonene som tikker inn, men det er sårt også. Alle disse "vennene" som ønsker meg en strålende dag selv vi ikke har møttes på år. Hipp hurra for facebook. Men så er det heldigvis disse fine sjelene innimellom, som bare ønsker at jeg får smilt litt i dag, og at dagen blir så fin som den kan bli. Det varmer.

Som dere forstod, er jeg på Østmarka. Det er både trygt og skummelt og helt ekstremt utfordrende på samme tid. Jeg blir pushet til å ta tak i så utrolig mange ting, og i blant blir jeg fullstendig overmannet av tanken på å noensinne skulle komme seg ut av dette mørke hullet, men jeg fortsetter å kjempe, dag for dag, minutt for minutt. Så får vi bare håpe det går framover til slutt!

Takk for alle gode ord.

8 kommentarer:

Speilbilde sa...

Vi heier på deg, Lise. :) Gratulerer så masse med bursdagen igjen. Håper selvsagt at dagen blir fin - men det håper jeg (og sikkert mange andre!) i grunn for ALLE dagene dine, når sant skal sies. Men av og til må det en spesiell anledning til for å si det.

- Hilde

Camilla K sa...

Jeg er ikke så flink på gode ord, men prøver likevel. Jeg er dårlig på å huske bursdager, sliter med å huske mine nærmeste sine. Men jeg husker din. Hver 13. mars kommer jeg antageligvis til å tenke littegrann på Lise, og derfor synes jeg det er fint å gratulere deg. Selv om vi aldri møtes. Det er i beste mening! Det tror jeg alle andre som gratulerer mener og :)

Svanhild sa...

Gratulerer så mykje, Lise! :) Du e sterk, og kjem til å klare dej gjennom ditta til slutt, berre vent og sjå. Håper dagen din har vore så fin som mulig, og at kanskje neste bursdag blir bedre. Stor bursdagsklem!!

Anonym sa...

Gratulerer så masse med dagen :)
Håper at du får en fin kveld videre,vær god mot deg selv :)

klemmer

Anonym sa...

Fjern fødselsdato fra facebook hvis du ikke ønsker hilsener fra Alle disse "vennene".

Nøve sa...

Gratulerer med dagen! <3
Jeg har fremdeles tegneserien din på kjøleskapet. Håper det går bedre snart.

Aud Fredriksen sa...

Gratulerer så mye med dagen Lise!

Stå på! Jeg heier på deg :)

Sandra sa...

Glad i deg <3