tirsdag 17. mai 2011

Oppdatering og litt sovehåp. God natt.

Det blir bare noen få ord i dag, fordi jeg har skriveinspirasjonskrampe i hjernen. I går fikk jeg nemlig i oppgave å skrive min egne kronologiske livshistorie, og dere vet jo meg, jeg er ikke akkurat god på å fatte meg i korthet! Men jeg tror det ble bra, og når jeg endelig fikk gjort det, gjorde det noe med meg. Jeg priser meg lykkelig for disse vonde tingene som faktisk har gitt meg evnen til å reflektere!

Store deler av dagen har vært innmari vonde og vanskelige, men redningen kom da verdens beste mamma ringte i et kritisk øyeblikk, og stod på døra en halvtime senere med gode klemmer og en alveballong!!! Den satte jammen meg et smil på et utgrått ansikt.

Egentlig hadde jeg planer om et innlegg med litt mer håp og motivasjon enn tidligere, for det er definitivt en liten glød der inne et sted, om enn ikke så stor. Min underernærte fornuft har fått noen seiere i dag, og klart å finne tak i noen av disse små tingene som enda finnes langt bak følelseskaoset. Det finnes et lys, og det finnes en fremtid. Jeg måtte visst lete litt i fortiden for å finne dem.

Men en ting som virkelig har hjulpet meg akkurat nå, er DERE!

Gode miljøkontakter, trygg familie, oppmuntrende venner og bekjente, herregud som de bryr seg alle sammen! Jeg skylder dere å bry meg litt selv også.

Etter litt mas fra en mamma med litt mer fornuft i behold enn enkelte andre, og en blidspent nattevakt, ser jeg fram til en god natts søvn med litt hjelp av de små hvite for en gangs skyld! Så blir kanskje morgendagen litt lettere. Kanskje.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Stå på Lise. Ha ei riktig go natt. Mvh Tante og Onkel

Leaamalie.blogspot.com sa...

God natt søta <3

Anonym sa...

Godt å høre at gnisten ligger der,da har du noe å gripe etter,bare sørg for å holde den lille flammen levende,og få et tak på den,og IKKE gi slipp,no matter what. Livet har så mye å gi deg frøken :)

Jeg er enig med deg,til tross for hvor lei og sliten jeg er av sykdom,så ville jeg ikke vært foruten erfaringen som gjort meg mer reflektert :)

Snille snille mamman din,håper nå du har sovnet,og at du sover godt natten gjennom :)

Nattaklemmer

Lise sa...

Jeg sooooooov :D Vi kan jo si det var pga de gode ønskene deres ;D