tirsdag 26. august 2008

Syk :(

Nå skulle jeg selvsagt postet et innlegg om hvor fantastisk det var å endelig danse igjen i dag og hvor ustyrtelig morsomt det var. Men det blir nok løgn. Rett og slett fordi jeg ikke danset. Jeg våket sånn ca. halv syv av at jeg var så kvalm og fikk ikke sove igjen. Men bet det i meg og gikk til frokost kvart over åtte. Kom vel halvveis dit da jeg innså at dette ikke gikk og måtte gå tilbake og kaste opp. Litt over halv ni ble jeg ringt opp av Ingeborg fra danseklassen min, ettersom jeg helst skulle vært i den store dansesalen og ikke hengende over do. Men sånn var det. Rundt ni kom jeg meg nok til å labbe bortover skolegården og opp til dansesalen hvor jeg ble møtt av Birgitte, min hyggelige danselærer som mente at jeg skulle ikke være med hvis jeghadde kastet opp, jeg måtte gå og legge meg, men jeg insisterte på å se litt på. Det så veldig gøy ut. Mye kjent for meg i alle fall, med sånn type bli-kjent-aktig greier hvor basisen er å gå tilfeldig rundt i rommet og møte folk. Men det tok vel ikke mer enn fem-ti minutter før jeg måtte gi opp og gå tilbake til sengen. Birgitte var hyggelig og jeg følte meg tatt vare på, men veldig ensom og alene da jeg kom tilbake til det tomme huset. Jeg brukte det meste av formiddagen på å sove og kaste opp. Ingeborg var innom og tilbød seg å hente hva det nå skulle være. Noe jeg var veldig glad for, men hadde såklart ikke lyst på noe. Jeg ble litt bedre rundt middagstider og Ingeborg kom over og fortalte om alt de hadde gjort i dag. Dansetimene hørtes kjempemorsomme ut og det viste seg også at vi får gratis klassisk-timer på Melhus kulturskole. Huskameratene var også innom og tilbød seg å hente ting. Alle vil gjerne gi meg te hele tiden, noe som er veldig hyggelig. Men jeg hadde ikke så lyst på det heller. Drakk litt likevel da. Da de andre dro til middag sov jeg stort sett og stirret litt på PC-skjermen, blant annet på alle mine tre brødre og min nydelige hund! Det var koselig det. Jeg kom meg litt etterhvert og fikk i meg en og en halv kapteinkjekse... Etter det vandret jeg bortover til skolen og satt med alle danseinteresserte i peisestua og så So You Think You Can Dance og litt Grey's Anatomy. Siden det har jeg stort sett sittet her. Formen er egentlig mye bedre nå, men det tar jo litt på å ikke ha fått i seg mat på.... 28 timer. Håper jeg våkner frisk som en fisk og kan bryne meg på litt klassisk i morgen.

Dette er selvsagt ikke det lesere er ute etter å lese, men dette er det jeg ville skrive. Blogges senere!

4 kommentarer:

Mia sa...

Det er gørr!
Første uka du er på tunet og så syk liksom. Trives du? :)

Lise sa...

I knooow. Ja, for all del, det er heelt fantastisk her! Folkene er herlige :) Utrolig godt miljø. Akkurat nå sitter jeg og hører på min talentfulle roomie som sitter i stua og spiller og synger :D
Alle er så snille og, ei i klassen kom med masse mat til meg, Tuva, hun på rommet og hun ved siden av dro på butikken og kjøpte med cola og potetgull til meg :) Og danselæreren var akkurat innom og ^^ Men ikke akkurat gøy å væres yk fordeom da :P

Ingvild sa...

åh, hørtes kjipt ut:s

Mariama sa...

Åå, Lise da! God bedring!